De kleine 875cc motor van Fiat, beter bekend als de TwinAir, is de beste motor van het jaar, aldus de jury van Engine of the Year. Daarmee gaat de motorisatie de 1.4 TSI van Volkswagen vooraf. Op de derde plek komt de 4.5 liter grote V8 uit de Ferrari 458 Italia. De VW 1.4 TSI is wel de winnaar in de categorie "van 1 tot 1,4 liter". De klasse tussen "1,4 en 1,8 liter" werd gedomineerd door de 1.6 turbo van BMW/Mini.
Gaan we nog een stapje hoger, dan zien we in de klasse van "1,8 tot 2,0 liter" de 2,0 twin-turbo diesel van BMW winnen. Audi's 2.5 vijfcilinder haalde het in de klasse van "2,0 tot 2,5 liter", terwijl BMW zowel in de "2,5 tot 3 liter" als de "3 tot 4 liter"-categorieën won. Boven de 4 liter was de Ferrari 4.5 V8 de beste, net als in de Performance categorie.
Fiats MultiAir won overigens ook in de kleinste klasse, de "Best New Engine" en de "Green Engine"-klasse. Al bij al lijkt de koek anders verdeeld dan de vorige jaren, toen Volkswagen en BMW het overgrote deel opeisten.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden