Citroën heeft de rallyversie van de DS3 klaar. Vergeet alles wat we over het comfort schreven, deze versie heeft het van de power en de wegligging. Daarvoor zorgt een 1.6 benzinemotor voorzien van een turbo, waarmee de DS3 vlotjes de 210 pk en 350 Nm koppel haalt. De wagen weegt 1.230 kg. De stuurbekrachtiging is hydraulisch en de versnellingsbak is in dit geval een semi-automaat.
Citroën beweert dat daarmee tweemaal sneller geschakeld kan worden dan bij een manuele bak. Eind dit jaar zien we de wagen voor het eerst opduiken in het rally-circuit, aldus Citroën.
Bron: Carscoop
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 5 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 7 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 7 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden