We kennen de goedlachse Chris Evans van zijn televisie en radiowerk, maar ook als liefhebber van het merk met het steigerende paard. De hoeveelheid Ferrari's die de 44 jarige BBC presentator ondertussen al versleten heeft valt moeilijk te tellen. Ditmaal heeft hij echter de spreekwoordelijke hoofdvogel afgeschoten. De 250 GTO is naast een van de duurste ook een van de meest tot verbeelding sprekende vierwielers die het merk ooit gemaakt heeft. De prijzen zijn dan ook navenant op de openbare en privé markten.
Deze 250 GTO uit 1963 (chassisnr: 4675GT) is afkomstig uit Japan en behoorde toe aan Yoshiho Matsuda. Het silhouet van dit exemplaar wijkt licht af van dat van de oer-klassieke GTO. Dit doordat het een Series II exemplaar betreft. Om deze te kunnen bekostigen verkocht Evans niet alleen zijn 250 GT LWB California Spyder (geschatte waarde 2 miljoen euro), maar ook zijn 250GT SWB Berlinetta (geschatte waarde 2,6 miljoen euro) moest de deur uit.
Vermoed wordt dat deze 250 GTO voor zo'n 17,5 miljoen euro van eigenaar verwisselde. Onder meer door het uitstekende racing palmares van de wagen. (Welk hier te vinden is) De auto heeft beroemde bestuurders gekend zoals Guido Fossati, Jean Guichet, Oddone Sigala, Vincenzo Nember en Luigi Taramazzo. Gelukkig is Evans van plan om de auto geregeld het buitenlicht te laten zien. Waarvoor dank!
De Ferrari 250 GTO heeft onder zijn lange kap een 3 liter 'Colombo' V12 met een piekvermogen van 302 pk bij 7.500 toeren. De topsnelheid ligt in de buurt van 280 km/h. Er werden slechts 36 exemplaren van geproduceerd. De kans om er een te kunnen kopen, zelfs al heb je de centen, is dan ook klein.
via: EVO
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden