Ook al werd er net een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.
"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."
Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.
Bron: Autotelegraaf
![](/sites/default/files/media/archief/nieuws/2788/2009-maybach-landaulet.jpg)
Ook al werd er net
een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.
"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."
Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.
Bron: Autotelegraaf
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 1 dag geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden