Toekomst van Maybach staat op de tocht

Ook al werd er net een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.

"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."

Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.

Bron: Autotelegraaf

Ook al werd er net

een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.

"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."

Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.

Bron: Autotelegraaf

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
karel 18:44
afbeelding van karel

oh nee, wat jammer

Pieter Aertgeerts 18:45
afbeelding van Pieter Aertgeerts

De laatste zin zegt voldoende over de wil van Daimler er iets serieus mee uit de grond te stampen...

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws