Infiniti M gaat de strijd aan met de nieuwe 5 en E-klasse

In België zijn enkel de G, EX en FX modellen verkrijgbaar maar in de VS bestond al langer een Infiniti met M badge. Met dit nieuw model gaat Infiniti de directe confrontatie aan om de klaten die gewoonlijk bij BMW of Mercedes binnen stappen. De bekende 3.7 liter V6 wordt hier bijgestaan door de nieuwe dieselvariant. Om het pallet af te werken plant Infiniti nog een benzine hybride tegen eind 2011. Tegen september 2010 zou de M in de showroom moeten staan en dan zouden er ook meer details over de twee nieuwe motorisaties bekend zijn. hoogstwaarschijnlijk zal één van die twee de 3.0dCi van Renault zijn.Om de introductie wat klank bij te zetten gooit Infiniti nog wat technische hoogstandjes zoals BSI, ANC en LDP in de mix.

 

Al die afkortingen staan voor een hoop veiligheidssnufjes die verpakt zitten in het 'safety shield'. Lane departure warning, lane departure prevention, intelligent cruise control, Distance control assist, noem maar op het zit allemaal opdeze nieuwe 'M'. Een extraatje is het Active noise control systeem dat ervoor zorgt dat het motorgeluid weggefilterd wordt en dit enkel bij lage toeren. Hierdoor moet je niets missen als je de spiern van die benzine V6 even strekt. Het Infiniti Drive systeem laat de bestuurder kiezen tussen 4 verschillende settings die telkens aanpassingen doen aan de gasrespons, versnellingsbak, actieve vierwielsturing en het ESP systeem.

 

Dit kan variëren van Standard over Eco en Sport tot Snow. Een paar gimmicks hieraan zijn het gaspedaal dat zal tegenwerken in de ECO-stand wanneer de wagen denkt dat er onnodig brandstof wordt verspilt. In de sportstand wordt het ESP afgezwakt en de 4WS aangepast voor een meer wendbare wagen. De versnellingsbak is standaard de Adaptive Shift Control 7 traps automaat die automatisch tussengasverzorgt en een 'Drive Sport' functie heeft die volledig manueel schakelen mogelijk maakt.

 [

Infiniti M 2010

]1

Infiniti M 2010
Infiniti M 2010

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
audifiel 16:35
afbeelding van audifiel

een knappe bak.

Corax 17:03
afbeelding van Corax

Ze hebben er duidelijk iets sportief van willen maken, die heuplijn kan ik best smaken, de achterkant mocht wat meer karakter

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws