In België zijn enkel de G, EX en FX modellen verkrijgbaar maar in de VS bestond al langer een Infiniti met M badge. Met dit nieuw model gaat Infiniti de directe confrontatie aan om de klaten die gewoonlijk bij BMW of Mercedes binnen stappen. De bekende 3.7 liter V6 wordt hier bijgestaan door de nieuwe dieselvariant. Om het pallet af te werken plant Infiniti nog een benzine hybride tegen eind 2011. Tegen september 2010 zou de M in de showroom moeten staan en dan zouden er ook meer details over de twee nieuwe motorisaties bekend zijn. hoogstwaarschijnlijk zal één van die twee de 3.0dCi van Renault zijn.Om de introductie wat klank bij te zetten gooit Infiniti nog wat technische hoogstandjes zoals BSI, ANC en LDP in de mix.
Al die afkortingen staan voor een hoop veiligheidssnufjes die verpakt zitten in het 'safety shield'. Lane departure warning, lane departure prevention, intelligent cruise control, Distance control assist, noem maar op het zit allemaal opdeze nieuwe 'M'. Een extraatje is het Active noise control systeem dat ervoor zorgt dat het motorgeluid weggefilterd wordt en dit enkel bij lage toeren. Hierdoor moet je niets missen als je de spiern van die benzine V6 even strekt. Het Infiniti Drive systeem laat de bestuurder kiezen tussen 4 verschillende settings die telkens aanpassingen doen aan de gasrespons, versnellingsbak, actieve vierwielsturing en het ESP systeem.
Dit kan variëren van Standard over Eco en Sport tot Snow. Een paar gimmicks hieraan zijn het gaspedaal dat zal tegenwerken in de ECO-stand wanneer de wagen denkt dat er onnodig brandstof wordt verspilt. In de sportstand wordt het ESP afgezwakt en de 4WS aangepast voor een meer wendbare wagen. De versnellingsbak is standaard de Adaptive Shift Control 7 traps automaat die automatisch tussengasverzorgt en een 'Drive Sport' functie heeft die volledig manueel schakelen mogelijk maakt.
[
]1
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden