Tussen de drukte van de vele (wereld)premières op de IAA in Frankfurt is de uitspraak van Aston's CEO Dr Ulrich Bez in de vergetelheid geraakt, maar onbelangrijk is ze daarom des te minder. Kort na de onthulling van de nieuwe vierdeurs-Rapide wist Dr Bez te vertellen dat (plug-in)hybrides volgens hem nog zeker tot en met 2020 onvoldoende efficiënt zullen zijn. Hij hekelt de dagelijkse bruikbaarheid van het concept, de nog te geringe efficiëntie gedurende de levenstermijn en het gebruik ervan.
"Gebruik van dergelijke systemen in het dagelijkse leven zal de zwakheden ervan zonder meer bloot leggen.", aldus Astons topman. Hybride oplossingen zijn dus niet de richting waarin Aston Martin heen wil met zijn producten. In plaats daarvan roept hij de autosector op volop te focussen op brandstofceltechnologie, hierbij spoort hij ook overheden aan om mee te investeren.
Hiermee lijkt het dus vrijwel uitgesloten dat we op korte of middellange termijn een hybride Aston bij de dealer mogen verwachten. Op welke manier Aston Martin zijn gemiddelde uitstootcijfers dan drastisch wil verminderen blijft gissen. De infrastructuur laat op dit moment nog niet toe dat er waterstofaangedreven auto's verkocht kunnen worden. Om nog maar van de prijs van het verhaal te zwijgen. Een volledig elektrisch aangedreven Aston moeten we ook niet meteen verwachten. Het lijkt er dus op dat de onlangs gepresenteerde Cygnet het uitstootgemiddelde voorlopig enkel en alleen naar beneden zal moeten helpen.
via: autoexpress foto: autocar
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 1 dag geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden