Daimler had in 2007 een honderdtal Smart ForTwo Electric Drive wagentjes op de wegen gegooid ter test. De stadspolitie, bedrijfslieden enzovoort waagden zich aan het elektrisch geweld. Na twee jaar is men ervan overtuigd dat de wagen goed en veilig is. Tijd dus voor een beperkte productie. Terwijl deze eerste generatie in productie zal gaan, is m'n reeds bezig met een tweede generatie. Die zou binnenkort getest worden op Amerikaans, Italiaans en Frans grondgebied. Grote verschil tussen beide generaties is dat de tweede generatie een groter rijbereik zal hebben en een kortere herlaadtijd. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door een nieuwe lithium-ion batterij. En hoe komen we daar nu weer aan? Juist ja, de samenwerking met Tesla...
Dat de Londense burgemeester fan is van deze wagen is geen wonder. Hij heft immers waanzinnig hoge taksen op dure benzinevreters. Hij zelf laat er deze reactie op na: "The move to electric vehicles, which emit zero pollution on London's streets, will have a massive impact on cutting carbon emissions to curb climate change whilst improving air quality and noise levels for our citizens."
via WCF
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 16 uur geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 19 uur geleden