In de tweede wedstrijd van de FIA GT ging men op zoek naar de late namiddag en avond om het spektakelstuk van de dag te laten beginnen. Traditioneel wordt de race in Adria 's avonds verreden wat voor een mooie race zorgde. De verdedigende kampioenen Michael Bartels en Andrea Bertolini kwam als sterkste uit de bus, slechts tien seconden voor de PK Carsport Corvette van onze landgenoot Anthony Kumpen. De tweede Vitaphone Maserati moest vrede nemen met een derde plaats na aan stop and go penalty.
Al bij al was er na de eerste ronden niet veel te beleven, van het gewoonlijke tsrtgewoel waarbij Kumpen een aantal plaatsen verloor tot aan de eerste pitstops was het tevergeefs wachten op spanning. Adria staat nu eenmaal bekend als een circuit waar inhalen heel moeilijk is. De Maserati van Müller en Ramos kwam hier voorlopig als snelste uit, maar omdat hun bandenset niet datgene was waarmee ze de kwalificaties hadden verreden kregen ze de bekende stop and go. Xavier Maassen kon in zijn Luc Alphand Corvette vrij goed het tempo van de leiders houden, maar ploegmaat Guillaume Moreau daar meer last mee had en terrein verloor. Een duwtje in de rug voor de collega's bij PK Carsport die ook dankzij een schitterende stint van Mike Hezemans opnieuw aansluiting konden vinden met de #1 Maserati.
Op deze manier komen ze dan ook over de streep met een derde plaats voor de tweede Maserati, gevolgd door de Luc Alphand Corvette en de Belgische SRT Corvette met o.a. Bert Longin die een moeilijke race beelfden op de vijfde plek. Nog een landgenoot, Stéphane Lemeret kwam niet verder dan een zesde plaats in zijn Full Speed Racing Saleen.
In GT2 waren de Belgen het meest succesvol, al mogen we dan enkel spreken van het team dat beroep doet op Richard Westbrook en Emanuel Collard voor het betere stuurwerk. Een tweede opeenvolgende zege dus voor het team ook dit jaar de officiële kleuren van Porsche Motorsport mag verdedigen.
via: fiagt.com
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden