Porsche Cayenne S Hybrid

Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.

 

Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.

De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.

De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.

via motorauthority

Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.

 

Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.

De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.

De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.

via motorauthority

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
epic 23:59
afbeelding van epic

fail

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws