Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.
Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.
De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.
De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.
via motorauthority
Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.
Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.
De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.
De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.
via motorauthority
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 22 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden