Omdat het nieuwe design van de Colt al langer bekend was door de vele spy shots moest Mitsubishi met wat nieuws voor de dag komen om onze aandacht te trekken bij de officiële voorstelling van de Colt in Parijs. Met de Ralliart versie zijn ze daar toch vrij goed in geslaagd. De vervanger van de CZT, genaamd naar de huistuner van Mitsubishi, is met zijn 1.5 turbo motor de top van het vernieuwde motorengamma dat zoals bij ieder merk groener, zuiniger en vooral diesel-vrij is geworden.
Op zich blijven de 1.1, 1.3 en 1.5 motoren hetzelfde, maar de eerste twee worden nu ook leverbaar in 'clear tec' versie, met een 10% lager benzineverbruik dankzij het recupereren van de remenergie en de inmiddels bekende start-stop technologie. Het meest opvallende aan deze 'facelift' is dat het eigenlijk geen facelift is, aangezien slechts 35% van de onderdelen herbruikt wordt. Over de gehele auto heeft Mitsubishi bescheiden verbeteringen gemaakt die samen toch voor een meer comfortabele rijervaring moeten zorgen. Zo is er gewerkt aan de geluidsisolatie en trillingsgevoeligheid van de passagiersruimte.
De Ralliart krijgt een stevigere koets, dikkere stabilisatorstangen en aangepaste ophanging mee, samen met de reeds vermelde 1.5 turbo motor van 150 pk een plezant stukje speelgoed.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden