Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot.
Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via MotorAuthority.
Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot.
Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via [MotorAuthority][1]
[1]: http://www.motorauthority.com
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden