De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.
De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."
Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.
De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.
De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."
Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 6 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 8 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 9 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden