De nieuwe BMW M2 is misschien een smaakgevoelige auto, maar zijn brede wielkasten en flinke luchthappers dragen bij tot zijn scherpe prestaties. Het kan echter altijd extremer, vraag het maar aan AC Schnitzer. Die tuner biedt namelijk een pakketje aan dat niet alleen de looks maar ook de aero opdrijft tot 11.
Al sinds eind jaren ’80 geldt: geen BMW-model zonder een AC Schnitzer-versie. Die tuner brengt namelijk upgrades op de markt voor vrijwel alle auto’s die bij BMW van de band rollen, in die mate dat je er zelfs met Z4-neef Toyota Supra terecht kan. Wanneer BMW dus nog eens een lekker puristische M2 onthulde, konden ze die kans in Aken niet laten liggen.
Eerst de looks, dan het vermogen
Dit is dus de BMW M2 volgens AC Schnitzer, en dat zal je geweten hebben ook. Zo herken je de getunede versie van vooraf aan zijn extra splitter en natuurlijk zijn canards aan weerszijden van de bumper. Ook in de blokkige inlaten van de M2 zitten extra vleugeltjes, terwijl de bult op de motorkap geaccentueerd wordt door een zwarte sticker. In zijaanzicht vallen vooral de skirts op die extra laag tegen de grond hangen dankzij een verlaging van tot 35 millimeter voor- en 30 millimeter achteraan. De stuggere ophanging werkt samen met een setje gouden 20-inchsloffen die het ongeveerde gewicht op de assen moeten verlagen.
Het kroonjuweel van deze getunede M2 vinden we echter achteraan, kijk maar eens naar die flinke taartschep op de kofferklep. Die is er niet alleen voor de looks, maar moet ook zo’n 80 kilogram extra neerwaartse druk genereren. Iets lager merk je misschien ook de nieuwe uitlaten op, maar voorlopig doen die niet veel meer dan extra geluid de wijde wereld in sturen. Aan het vermogen verandert AC Schnitzer namelijk nog even niks, dus de 3.0-liter zes-in-lijn blijft zijn gewoonlijke 460 pk’s ophoesten… Voorlopig, want de tuner zegt wel te werken aan een échte vermogensboost voor de M2. Die volgt ergens omstreeks maart 2024.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 23 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden