De E30 is altijd een van mijn persoonlijk favorieten geweest doorheen de BMW geschiedenis. Klein, licht en eenvoudig. Maar vooral afgewerkt met de allereerste M3 badge achterop de kofferklep, stond de Bimmer garant voor een van de meest fijn sturende producten afkomstig uit de werkplaatsen van M GmbH. Maar een origineel en ongehavend exemplaar is ondertussen schaars en prijzig geworden. Daarom kan je naar alternatieven kijken. Zit je niet echt in met 'niet-origineel', dan hebben een stel gekke Amerikanen de oplossing gevonden om de M3-rijder (in rechte lijn althans) het snot voor de ogen te rijden.
Ze lepelden het 5,7 liter grote Corvette LS1 small-block tussen de voorwielen van hun eigenste 3-reeks en brachten daarmee het aantal pk's op een niet te misverstane 350 stuks. Zo'n 100 meer dan wat de M3 er destijds wist uit te persen. Doordat het blok uit aluminium gegoten is, is de kleine coupé slechts 35 kg zwaarder geworden. Je kan opperen dat het hier om heiligschennis gaat, maar omdat de Van Swearingen's het in- en exterieur van de auto helemaal standaard gelaten hebben, krijgen ze alsnog mijn persoonlijke fiat. Nu nog de ophanging aanpakken en wie weet is dit alsnog een echte rivaal voor het origineel. Voor de handige Harry's onder jullie hebben de makers een handleiding gemaakt.
via: bimmerforums
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden