Hyundai ging een elektrische racewagen lanceren en voegt nu ook de daad bij het woord. De Veloster N ETCR zal deelnemen in het gelijknamige ETCR, het Electric Touring Cars-kampioenschap.
Begin dit jaar trok raceorgaan FIA het doek van de ETCR, een elektrische klasse in het touringcarsegment. Cupra sprong er meteen op met een geëlektrificeerde Leon, Hyundai volgt nu met de Veloster N ETCR. Die Veloster N verliest zijn 2-liter turbobenzine en krijgt een elektromotor op de achteras geplaatst. Het vermogen? Daar rept Hyundai nog met geen woord over. Al zullen ze zich uiteraard naar de regelgeving van het kampioenschap moeten zetten natuurlijk.
Die regelgeving spreekt over een accu van 65 kWh en een elektromotor die sterk genoeg is om de auto's richting de 270 km/u te loodsen, terwijl een sprintje vanuit stilstand amper 3.2 seconden met bedragen. Daarnaast moeten de auto's in staat zijn om minstens 40 kilometer op volle kracht te kunnen rijden. Net geen 10 rondjes op het circuit van Zolder... om je een idee te geven. Volgend jaar moet het kampioenschap op gang trekken, met deze Hyundai Veloster N ETCR aan de start.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden