Patrick Snijers zal tijdens de 42e Rally van de Condroz achter het stuur van de GT86 CS-R3 kruipen, Toyota's achterwielaangedreven rallywagen die gehomologeerd is voor het WRC. De Coupé van Toyota zal zijn Belgische debuut maken als nulwagen.
Hoewel iedereen reikhalzend uitkijkt naar de terugkomst van Toyota in het WRC met de Yaris, hebben de Japanners ook nog een ander model gehomologeerd voor de rallywereld, want de GT86 CS-R3 is een achterwielaangedreven rallywagen die mag deelnemen aan alle wegcompetities van de FIA (zoals het WRC). Voor de laatste manche van het Belgisch Rallykampioenschap, de 42e Rally van de Condroz begin november, zal Toyota de wagen inzetten als nulwagen met Patrick Snijers achter het stuur
De CS-R3, die zijn leven start als een GT86 doet nog steeds beroep op de 2.0-liter viercilinder boxer, al levert die in racetrim 232 pk en 235 Nm koppel. Die kracht wordt via een sequentiële zesbak van Drenth naar de achterwielen gestuurd door eerst nog langs een sperdifferentieel te passeren. Het gewicht werd - mede door het verwijderen van interieur - met een paar honderd kilo teruggebracht naar 1.080 kg, het minimumgewicht volgens het huidige reglement. Remmen, uitlaat en stuurinrichting werden door TMG onder handen genomen om rally-etappes te rijden. Wij verheugen ons alvast op de terugkomst van een moderne achterwielaangedreven rallywagen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden