Het Belgische Punch Powertrain Solar Team start morgen als vierde in het wereldkampioenschap voor zonnewagens in Darwin, Australië. De studenten uit Leuven spreken van een ideale start.
Na de kwalificatierondes op het Hidden Valley circuit in Darwin kwamen de studenten uit Leuven er als snelste uit, zo moesten ze enkel Clenergy Team Arrow (AUS), University of Michigan Solar Car Team (USA) en Western Sydney University Solar Car Project (AUS) laten voorgaan. De studenten zitten zelfs maar een kleine seconde achter de derde plaats, iets dat niet alleen te danken is aan hun uitstekend ingenieurswerk maar ook aan piloot Bert Longin (Blancpain Endurance, BRCC, 24h Zolder, ...).
Met een tijd van 2:00.7266 en een gemiddelde snelheid van 84,6 kilometer per uur starten ze dus morgen als vierde in Darwin voor de 3.000 kilometer lange race helemaal naar het zuiden. De studenten zelf spreken van een ideale startpositie en verwachten geen grote concurrentie van hun voorliggers. Het enige andere West-Europese team, het Solar Team van de Universiteit Twente (NL) starten helemaal laatst met een kwalificatietijd van 2:09.3556.
De race start morgen om 8 uur lokale tijd, 12:30 voor ons. De studenten zullen er 4 of 5 dagen over doen om in Adelaide aan te komen.
team | tijd |
---|---|
1. Clenergy TeamArrow | 1:54.6441 |
2. University of Michigan Solar Car Team | 1:59.3550 |
3. Western Sydney University Solar Car Project | 2:00.7266 |
4. Punch Powertrain Solar Team | 2:02.1248 |
5. Team Solaris | 2:03.8859 |
6. Tokai University | 2:05.6049 |
7. Principia Solar Car Team | 2:06.2448 |
8. K.I.T. Yumekobo Solar Car Project | 2:07.8367 |
9. GAMF Hungary | 2:08.1006 |
10. Solar Team Twente | 2:09.3556 |
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden