Het Corona-virus heeft er voor gezorgd dat onze samenleving zo goed als tot stilstand is gekomen. Maar wat als je auto net nu in panne valt? Kan je nog verder worden geholpen? Of zal je zelf je wagen naar huis moeten duwen? Autofans zocht het voor je uit.
Hoewel België in een zachte lockdown vertoeft, is het niet uitgesloten dat je toch nog verplaatsingen moet maken. Maar wat als je auto plots in panne valt, of thuis vertikt om te starten? Kan je dan nog te rade bij de pechverhelping? We vroegen het na bij Mobiliteitsclub VAB.
Vrees niet!
JA. Dat is meteen het antwoord dat we kregen. Ja, er wordt nog steeds aan pechverhelping gedaan. Alleen zal dat met de nodige voorzorgsmaatregelen gebeuren en met respect voor de gezondheid van de klant en werknemer. Anders gezegd: val je met de auto in panne? Dan kan je nog gerust de pechverhelping bellen. Die zal met plezier afzakken naar je locatie en het probleem proberen te verhelpen. Daarbij wordt wel gevraagd om de veiligheidsafstand van 1,5 meter te respecteren. Ga dus bijvoorbeeld niet mee met je hoofd onder de motorkap staan gluren. Laat de dienst zijn werk doen en houd afstand.
Bijkomstig laat VAB weten dat ze haar werknemers steeds handschoenen laat dragen en dat ze tactiele onderdelen van de wagen (denk: stuur, versnellingspook) steeds voor en na de reparatie zullen ontsmetten. Blijkt je auto plaatselijk niet gerepareerd te kunnen worden, dan zal hij ook nog steeds gesleept kunnen worden. Kortom: de dienstverlening blijft gegarandeerd. Respecteer echter de veiligheidsafstand én schrik niet als je plots een kind hoort op de achtergrond bij het bellen naar de alarmcentrale. VAB laat haar personeel (vaak jonge ouders) namelijk van thuis uit werken.
Heb je nog autogerelateerde vragen? Hieronder vind je een lijst van vaak gestelde vragen waar we vakkundig een antwoord op geven:
• Help, mijn auto moet op onderhoud!
• Help, mijn auto moet op bandenwissel!
• Help, mijn auto heeft AdBlue nodig!
• Help, mijn auto moet naar de keuring!
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden