Je troeven moet je uitspelen, dat weten ze ook bij Alpine. Daarom sturen de Fransen nog eens een speciale editie van hun A110 de wereld in die je weer helemaal warm moet maken voor het rijke rallyverleden van het merk. Maak kennis met de A110 San Remo 73 en zijn historisch correcte, smurfenblauwe lak.
Alpine heeft al even de smaak van de speciale edities te pakken. Zo bestaat het gamma van de constructeur uit amper één model, de A110, maar hebben ze er de voorbije jaren genoeg gelimiteerde versies van de wereld in gestuurd om onze nieuwsdienst zoet te houden. Sommige daarvan maken het onderscheid met extra sportiviteit — zoals de radicale A110 R — terwijl modelletjes als de Tour De Corse 75 vertrekken van een regulier exemplaar en dat aankleden met nostalgische stickers en lakkleurtjes. En vond je die laatste wel leuk maar net iets te geel, dan heeft Alpine nu ook een blauw exemplaar voor je klaar.
Historisch correcte kampioen
Dit is namelijk de A110 San Remo 73, een special edition die net als die Tour De Corse 75 van vorig jaar moet doen denken aan één van Alpine’s historische successen in de rallysport. Deze keer valt er echter nog meer te vieren want waar Alpine het in Corsica in 1975 gewoon best goed deed, wist het in 1973 zowaar de constructeurstitel van het kampioenschap weg te kapen. Eén van de rally’s waar de oer-A110 toen scoorde was die van San Remo, en 50 jaar na datum wil deze versie dat vieren. Dat doet de A110 niet alleen met het nodige stickerwerk en ‘World Champion 73’ in de Sabelt-kuipstoelen geborduurd, maar natuurlijk ook met de juiste lakkleur. En aangezien de winnaar destijds smurfenblauw was met een donkerrood dak, wordt jouw nieuwe A110 dat dus ook.
Op voorwaarde dat je er eentje kan strikken, wel te verstaan, want de San Remo 73 is natuurlijk een gelimiteerde editie. Zo zal Alpine 200 auto’s op deze manier aankleden, en moet elk exemplaar 89.500 euro kosten. Die 200 stuks starten hun leven dan wel als A110 S’en, de sportievere variant dus. Die haalt 300 pk uit zijn centraal gemonteerde 1.8-litermotor, waarmee hij in 4,2 seconden naar de 100 km/u smurft.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden