BMW België heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in augustus. Want voor het eerst in de geschiedenis van het merk op Belgische bodem had de helft van de afgeleverde auto's een elektromotor aan boord. Let wel, het merk met de blauwe propeller laat ook plug-in's meetellen.
BMW lijkt op weg om voor het tweede jaar op rij marktleider te worden in België. Waardoor het Duitse merk dé plaats bij uitstek is om te kijken hoe de bedrijfswagenmarkt (laat ons eerlijk zijn) evolueert. BMW heeft vorige maand augustus een nieuwe mijlpaal behaald, want voor het eerst in de geschiedenis van het merk was de helft van de afgeleverde auto's uitgerust met een elektromotor aan boord.
Plug-in 2x populairder
Hoewel BMW dat percentage nog serieus zou kunnen opkrikken door milde hybrides mee te tellen, doet het niet flauw. Om voor BMW door te gaan als een geëlektrificeerde wagen moet je ofwel volledig elektrisch, ofwel een plug-inhybride zijn. De cijfers spreken dan ook voor zich; vorige maand augustus waren 32.4% van de nieuwe ingeschreven BMW's een plug-in en 16.9% volledig elektrisch. Samen dus goed voor 49.3% van de inschrijvingen. Oké, dat is geen 50% maar weet je, we gunnen BMW die 0.7% om haar punt te maken.
Wat dit nu wil zeggen in bare cijfers? Vorige maand werden er 951 nieuwe plug-inhybrides van BMW in geschreven en 496 volledig elektrische modellen. Om meteen een punt te maken: Tesla schreef vorige maand amper 60 en Polestar 63 auto's in. Waardoor je kan stellen dat het Duitse BMW op EV-vlak die EV-merken ver achter zich laat. Toch iets om over na te denken.
Ook marktleider in 2022?
Of BMW ook marktleider zal worden in 2022? De kaarten lijken alvast goed te liggen. Tegenover numeréro 2 (Volkswagen) heeft BMW nog een comfortabele voorsprong (25.448 inschrijvingen VS 21.794 inschrijvingen). Volkswagen wist in augustus echter voor het eerst in lange tijd wél maar auto's in te schrijven dan BMW. Al gaat het evenwel over een verschil van nog geen 70 auto's. Mercedes (plaats 4) en Audi (plaats 5) stonden er bij en keken er naar...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden