Toyota geeft haar grootste SUV die het verkoopt in ons Belgenland een subtiele modeljaarupdate. Daarbij krijgt de Highlander nieuw infotainment, nieuwe velgen en een nieuwe lakkleur. Het zit 'm dus... in de details.
De High-watte? Inderdaad, de kans is groot dat je helemaal uit het oog bent verloren dat Toyota tegenwoordig haar Highlander aanbiedt in onze contreien. Gezien zijn lancering in een nogal gezondheidsdruk jaar (lees: 2020) vergeven we je het alvast. Nu goed, Toyota zet terug de spotlight op haar ontzaglijke zevenzitter via een subtiele modeljaarupdate.
Infotainment 2.0
Dé grote nieuwigheid in de "Highlander 2023" is de introductie van Toyota's Smart Connect-multimediasysteem. Dat systeem mocht debuteren in de elektrische bZ4X en sijpelt nu stelselmatig naar de andere modellen van het merk. Centraal staat een fors 12.3 duim infotainmentscherm, pal voor de neus van de chauffeur een 12.3-duim digitale instrumentencluster.
Buiten de toegenomen schermpraal biedt het systeem ook zaken zoals draadloze connectie met Apple CarPlay, over-the-air updates, een 4-jarig gratis data-abonnement, cloudfuncties en de hele rimram. Geen vrees, een klassieke navigatiefunctie heeft de Highlander ook nog. Al gaat dat wel gepaard met real life verkeersupdates, locatie van vaste flitspalen en herkenning van verkeersborden.
Groene inborst
Om ook aan de buitenkant de modeljaarupdate kenbaar te maken, geeft Toyota klanten de kans om hun Highlander in een nieuw kleurtje steken. Specifiek gaat het over Cypress Green, een best wel knappe groene lakkleur. De kleur complementeren kan je dan weer met nieuwe 20-duims glanzend zwarte velgen.
Onder de kap verandert er niets voor de zevenzitter. Want daar blijft de 2.5-liter hybridemotor voor het goede weer zorgen met 248 pk en een - relatief - lage CO2-uitstoot van 149 g/km. Eind dit jaar start Toyota met leveringen van het opgefriste model, startprijzen bevinden zich rond de 70.000 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden