Dat de voor- (of liever: vier-) wielaangedreven M135i niet hetzelfde karakter heeft als de achterwielaangedreven M140i destijds, is geen verrassing. Dat de hot hatch een enigszins lauwe indruk nalaat, dan weer wel. BMW wil nu een herkansing en heeft het chassis van de M135i xDrive aangepast.
De stap van achter- naar voorwielaandrijving verandert het karakter van een auto fundamenteel. De fans dachten er ongetwijfeld het hunne van, maar BMW heeft met Mini best wel wat krediet opgebouwd als het aankomt op sportieve voorwielaandrijvers. En toch... liet de M135i xDrive een veel anoniemere indruk na dan gehoopt: teveel VW Golf R of Audi S3, en te weinig BMW.
Versterkte digitale sound
Daar wil BMW nu verandering in brengen. Althans: de 306 pk sterke 2.0-viercilinder onder de motorkap wordt ongemoeid gelaten, en schakelen verloopt ook nog steeds standaard via een Steptronic-achttrapsautomaat. Wel lieten de Beiers de sound engineers los op de versterkte motorklank in het interieur, zodat die nu beter door de speakers knalt.
Aangepast chassis
BMW sleutelde vooral aan de set-up van het chassis, met nieuwe ophangingssteunen en andere veer- en demperinstellingen. Tel daar nog toegenomen wielvlucht op de voorwielen bij, en de M135i xDrive moet niet alleen betere trekkracht krijgen, maar ook stabieler en met minder koetsrol door de bochten gaan. Het mechanische sperdifferentieel tussen de voorwielen blijft uiteraard van de partij.
Nieuwe koetswerkkleuren
Tot slot voegen de Beiers nog enkele nieuwe koetswerkkleuren toe aan het assortiment. Daaronder Sao Paolo Yellow, Frozen Orange en Frozen Pure Grey. De uitgebreide Individual-koetswerkkleuren die BMW een tijdje geleden aankondigde voor de 1 Reeks en 2 Reeks zijn nu ook beschikbaar op deze M135i xDrive.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden