Met de Ghibli Hybrid heeft Maserati eindelijk zijn allereerste hybride beet. Wie een stekkerhybride verwachtte, is eraan voor de moeite: deze Ghibli combineert een benzinemotor met een milde hybride setup.
Ook Maserati ontsnapt niet aan de strengere CO2-regels en gaat dus aan de hybride. Geen plug-inhybride, zoals velen verwacht hadden: dat voegt immers teveel gewicht toe en te weinig power in volledig elektrische modus om een echte Maserati te zijn, zo klinkt het bij de Italianen.
In plaats daarvan kiest Maserati voor een milde hybride aandrijflijn: Modena koos voor een 2.0-viercilinder, en combineerde die met een alternator/starter met 48-voltcircuit en een kleine “e-Booster”. Het totale vermogen komt uit op 330 pk en 450 Nm.
De Ghibli Hybrid haalt daardoor 100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 255 km/u. Voor het verbruik en de uitstoot geeft Maserati een voorlopig WLTP-gemiddelde op van 8,5 tot 9,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 192 tot 216 g/km. Volgens de Italianen moet ook deze viercilinder wel onmiskenbaar als een Maserati klinken.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 1 dag geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden