Officieel: Maserati Ghibli Hybrid zorgt voor elektriciteit (2020)

Maserati Ghibli Hybrid 2020

Met de Ghibli Hybrid heeft Maserati eindelijk zijn allereerste hybride beet. Wie een stekkerhybride verwachtte, is eraan voor de moeite: deze Ghibli combineert een benzinemotor met een milde hybride setup.

Ook Maserati ontsnapt niet aan de strengere CO2-regels en gaat dus aan de hybride. Geen plug-inhybride, zoals velen verwacht hadden: dat voegt immers teveel gewicht toe en te weinig power in volledig elektrische modus om een echte Maserati te zijn, zo klinkt het bij de Italianen.

Maserati Ghibli Hybrid 2020

In plaats daarvan kiest Maserati voor een milde hybride aandrijflijn: Modena koos voor een 2.0-viercilinder, en combineerde die met een alternator/starter met 48-voltcircuit en een kleine “e-Booster”. Het totale vermogen komt uit op 330 pk en 450 Nm.

Maserati Ghibli Hybrid 2020

De Ghibli Hybrid haalt daardoor 100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 255 km/u. Voor het verbruik en de uitstoot geeft Maserati een voorlopig WLTP-gemiddelde op van 8,5 tot 9,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 192 tot 216 g/km. Volgens de Italianen moet ook deze viercilinder wel onmiskenbaar als een Maserati klinken.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws