Of een radicale sportversie van 540 pk lanceren de juiste manier is om uit de slechte verkoopspapieren te geraken, is een andere zaak. Maar dat de Alfa Romeo Giulia GTA indruk nalaat? Wees maar zeker... Dat doet overigens ook zijn prijskaartje.
Extreem spoilergeweld, een centrale uitlaat, een overdaad aan koolstofvezel en een verbreed spoor: de Alfa Romeo Giulia GTA verwar je niet met de JTD van je buurman. Zeker niet wanneer je je in de kuipzetels laat zakken en de motor start. De GTA is immers goed voor 540 pk, en een Akrapovic-uitlaat laat de 2.9 V6 stevig doorklinken. En dan hebben we het nog niet over de GTAm gehad, die nog kaler wordt gestript en een picknickbank op de achterklep krijgt.
De 500 gelukkige eigenaars van een Giulia GTA of GTAm kunnen hun bolide bovendien verder personaliseren. Door te kiezen voor een van de livreien die het Centro Stile Alfa Romeo baseerde op het raceverleden van het merk bijvoorbeeld. Wie het bij één kleur wil houden, kan kiezen voor GTA Red, Trophy White of Montreal Green.
Prijzen
Alfa Romeo vraagt 143.000 euro voor zijn Giulia GTA en 147.000 euro voor de GTAm. De prijzen zijn exclusief btw. Ter vergelijking: de BMW M4 CS kostte twee jaar geleden 122.000 euro, maar deed het wel met 80 pk minder. De Jaguar XE SV Project 8, 600 pk sterk, had een prijskaartje van 185.000 euro.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden