Terwijl de autoproductie wereldwijd tot stilstand komt laat Polestar net nu weten dat het gestart is met de productie van haar 2, de elektrische sedan die het openlijk opneemt tegen de Tesla Model 3. Het Zweedse zustermerk van Volvo is er dan ook van overtuigd dat het tegen deze zomer de eerste exemplaren kan leveren in Europa.
"De wereld maakt een enorme omwenteling mee door de coronaviruspandemie,” aldus Polestar CEO, Thomas Ingenlath. Toch houdt dat het merk niet tegen om de productie van haar 2 op te starten. Of zoals Ingenlath het zegt: "We starten met de productie onder deze uitdagende omstandigheden, met een sterke focus op de gezondheid en veiligheid van onze mensen. [...] Ik heb enorm veel respect voor het hele team!"
China
Maar hoe komt het dat Polestar de productie start terwijl de gehele autoproductie in Europa lam ligt? Simpel, China. Polestar bouwt namelijk geen wagens in Europa, wel in Luqiao in de Chinese provincie Zhejiang. En in China is het leven stilaan terug op bedrijfstemperatuur aan het komen. Goed meegenomen voor het Zweedse merk, want deze zomer had het gehoopt te starten met het uitrollen van de 2. Eerst in Europa, daarna in China en de VS.
Die target lijken ze nu te gaan halen. Waardoor we tegen de zomer de eerste exemplaren in ons straatbeeld kunnen ontdekken (als de Corona-storm ook in Europa wat is gaan liggen). In het eerste productiejaar maakt Polestar exclusief met een 408 pk (660 Nm) sterke elektrische aandrijving gekoppeld aan een accu van 78 kWh. Daarmee vecht 'ie met open vizier tegen de Tesla Model 3 Performance. Op termijn komen er verschillende vermogens- en accuversies.
Meer info over de Polestar 2 HIERZO!
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 18 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden