Nee, deze S-Presso wordt duidelijk niet de opvolger van de Cappuccino waar wij al jaren op hopen...
Maruti Suzuki, de Indiase tak van de Japanse autoconstructeur Suzuki, pakt uit met de S-Presso, geen mop. Zoals je ziet wordt dat helaas geen mini-tweezitsroadster zoals de Cappuccino van weleer. Nee, de S-Presso is een mini-SUV. Of bierblikje op wielen. Het is maar hoe je het bekijkt.
De Suzuki S-Presso is in de eerste plaats bedoeld voor de Indiase markt, als concurrent voor de populaire Renault Kwid. Maruti Suzuki spreekt wel van “the world”, maar daarmee worden vooral andere Aziatische markten bedoeld. Bij ons zal hij dus niet meteen rondrijden.
Kort gestuikt
De compacte S-Presso is naar aloude Japanse traditie een schoendoos groot: 3,57 meter. Hij gebruikt een variant van het lichte Heartect-platform dat ook onder de Swift en Baleno stoelt. Onder de motorkap huist een 1.0 driecilinder met 68 pk en 90 Nm, die gekoppeld is aan een manuele vijfbak of gerobotiseerde bak. Niet meteen iets waar wij een cafeïneboost van krijgen dus...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden