Toyota kwam naar Genève en bracht daarvoor de nieuwe Auris mee. Eentje die designgewijs een stap vooruit zet. Maar niet alleen designgewijs want ook op vlak van technologie verandert er één en ander.
Dat de ideale auto een combinatie van de technologie van een Auris met de looks van een Alfa Romeo is, verkondigde de lokale persverantwoordelijke van Toyota. Dat eerste krijgt nu een update en het tweede uit de combinatie lijkt nu een beetje overgezet te worden op de Auris. Daarmee willen we niet zeggen dat de Auris een Italiaanse schone met oneindig lange benen is geworden maar het gaat de goeie richting uit. De Auris is tevens 4 centimeter langer en 3 centimeter breder dan zijn voorganger. Ook de wielbasis werd 4 centimeter langer, de overhangen werden dan weer ingekort.
De nieuwe Auris staat op Toyota's TNGA platform, waarop ook de C-HR al gebouwd wordt. De Auris stuurt daarbij een stuk dynamischer, mede dankzij de 2,5 centimeter mindere hoogte en de mutilink achteras die voor een scherper rijgedrag zorgt.
hybride keuzestress
Toyota wil af van de diesels in het gamma en dat doen ze door het aanbod hybrides uit te breiden. In het aanbod zitten naast de 1.2 turbo benzine tegenwoordig twéé hybride motorisaties. De bekende 1.8 krijgt nog steeds 122 pk, vertrouwd voor de lage werkingskost en lage emissies maar voor wie dat te weinig is heeft Toyota een 2.0 hybride met 180 pk. Die moet zorgen voor een 'energierijk' rijgedrag. Om dat te benadrukken krijgt hij schakelpaddles achter het stuurwiel.
Voorlopig zijn er geen interieurdetails bekend voor de Auris - het toonmodel op het salon van Genève was zelfs niet bereikbaar - maar verwacht een vernieuwd interieur zoals in de C-HR, met een hele hoop Toyota Safety Sense rijhulpmiddelen zoals de adaptieve snelheidsregelaar en voetgangersdetectie.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 20 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden