Om te vieren dat zowel de Giulia als Stelvio in Quadrifglio-trim strakke tijden wisten neer te zetten op de Nürburgring komt Alfa met een gelimiteerde versie van beide knapen. Zoek je dus nog een specialleke? Vraag dan naar de NRING!
Geen zwierige Italiaanse naam voor deze modellen, wel de NRING-badge. En die badge moet ons terug doen denken aan de tijd dat de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio de snelste productiesedan over de Nürburgring was. Dat ondertussen de Jaguar XE SV Project 8 sneller de kilometers afhaspelt, dat zal Alfa serranoham wezen. De Stelvio Quadrifoglio mag de badge dan weer wel met trots dragen, want geen enkele productie-SUV doet de ring sneller dan de Italiaan.
108 exemplaren van elk model gaat Alfa bouwen - een knipoog naar de leeftijd van het merk. Herkennen doe je de NRING-edities door een speciale matgrijze lak, koolstofvezel accenten (zelfs de gekende grille) en rode accenten in het interieur. De Giulia, die krijgt ook nog eens een zichtbaar koolstofvezel dak, voor wat extra présence. Erg lekker allemaal, daar gaan we niet over discussiëren.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 15 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 19 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden