Op het autosalon van Genève zal Honda de vierder generatie van de CR-V voorstellen. Je zag 'm al eerder, maar dat was niet de Europese versie.
Zevenzitters zijn hip in SUV-land, bij Volkswagen en Skoda bouwen ze deze lustig en ook in het premiumsegment zitten er een paar zevenpersoonsvervoerders. Ook deze CR-V komt als zevenzitter beschikbaar en daarvoor moest hij ietsje groeien.
naar hybrideland
Voor het eerst geeft Honda de CR-V een hybride motorisatie mee in onze contreien. De 2.0 i-VTEC wordt gekoppeld aan maar liefst twee elektromotoren, gecombineerd met een CVT-versnellingsbak. Verder is er de 1.5 Turbo met 190 pk die je kan kennen uit de Civic. Die krijgt een manuele zesbak of eveneens een CVT.
Honda hertekende de CR-V ook volledig al lag de nadruk op de achterzijde. Die komt er compleet anders uit te zien dan voorheen, al zitten de lichtunits nog steeds rond het achterraam. Vooraan wordt een Active Shutter Grille gemonteerd, wat de luchtweerstand ten goede komt bij het rijden.
Binnenin wordt het interieur ook compleet vernieuwd, met als blikvangers de twee nieuwe 7-inch schermen.
De CR-V staat vanaf dit najaar bij de dealers, op de hybride is het nog wachten tot begin volgend jaar.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 23 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden