Niet om te zien of 'ie nu al dood is, wel om de bijna tien jaar oude sportwagen weer wat frisser voor de dag te laten komen. Al mocht het niet al te veel kosten.
Moeten we Nissan een applausje geven dat het als één van de enige Japanse constructeurs nog echt sportwagens bouwt. Dan moeten we ook toegeven dat die sportwagens al wat jaren op de teller hebben staan. Een decennia in het geval van de GT-R en dik 8 jaar voor de 370Z. De GT-R die kreeg vorig jaar een grondige update, zijn kleiner broertje moet het doen met kleinere updates die jaar na jaar worden uitgevoerd. 2017, dat is niet anders.
Zo krijgt de 370Z voortaan standaard de verduisterde lichten rondom van de Nismo-uitvoering, zwarte deurhendels en een stuk zwarte plastiek op de achterbumper tussen de uitlaten. Nieuwe 19-duims velgen en een rode kleur moet het geheel afmaken. Povertjes? Wel, er is nog een lichtpuntje aan de weg richting de hemel die de 370Z aan het afleggen is.
Zo heeft Nissan besloten de manuele zesbak die de 3.7-liter V6 bedient uit te rusten met een opgewaardeerde koppeling van Exedy. Die moet de koppeling minder zwaar maken en het makkelijker maken voor de chauffeur om terug te schakelen. Detailwerk dus.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 2 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 5 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 9 uur geleden