Het is één van de grote jongens in autoland, Tata, maar de gemiddelde Europeaan heeft nog nooit van het merk gehoord. Met de Tamo Racemo wil het Indische merk echter even de aandacht op zich vestigen. Een achterwielaangedreven coupé met middenmotor, het recept zit alvast goed.
250 stuks zal Tata maken van deze Tamo Racemo, waardoor het dus vooral een technische showcase is van het Indische merk. Niet toevallig nu het bedrijf de krachten gaat bundelen met Volkswagen. Nu goed, die Racemo dus. Wat is dat juist?
Wel, hij zal worden verkocht onder het Tamo-label en volgt zowat het receptuur van de Mazda MX-5. Nu ja, een beetje ruim genomen. De Racemo is ietsjes korter dan die Japanner maar plaats wel de motor achterin. Dit kunnen ze in die beperkte ruimte door voor een 1.2-liter driecilinder te kiezen. Amper groter dan een scheermachinetje zeg maar. Toch best pittig, want het blok is goed voor 187 pk.
Via een automaat sluist dat blok z'n kracht naar de achterwielen waardoor een sprint naar de drie cijfers in 6 seconden is afgewerkt. Visueel oogt de Racemo alvast bruut en ook een beetje druk, gezien zijn relatief kleine proporties. Binnenkort als budgetauto te koop via Volkswagen? We kunnen enkel maar dromen...
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 11 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 11 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 14 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 18 uur geleden