Gefortuneerde cabriorijders hebben er vijf jaar op moeten wachten maar het dak mag eindelijk van de Pagani Huayra. Met een vanafprijs van 2.28 miljoen euro en een oplage van 100 stuks houdt het Italiaanse merk alvast haar exotisch signatuur in ere.
Draai en keer het hoe je wil maar Ferrari en Lamborghini zijn ten prooi gevallen aan de verleiding van massaproductie. Waardoor kleine oplages en van de pot gerukte ideeën plaats moesten maken voor een dualzone airco en Apple Carplay-integratie. Gelukkig is er op Italiaanse bodem Pagani nog om het exotisme in leven te houden. Met de heerlijke Zonda, de ondertussen al vijf jaar oude Huayra en de nu nieuwe Huayra Roadster.
De cabriovariant van de coupé zeg maar.
Lichter
Die geniet van nieuwe stylingelementen, kijk maar naar de anders vormgegeven voorzijde en doet het uiteraard zonder dak. Volgens het merk was deze cabrio alvast de moeilijkste technische opdracht die ze ooit ondernomen hebben. Dat blijkt ook wel uit de cijfers, want eigenzinnig als Pagani is mocht de cabrio niet inboeten op de coupé. Een geslaagde missie, want hoewel cabriobroertjes meestal meer gewicht mee zeulen is deze Roadster 80 kilogram lichter (1.280 kg) dankzij het gebruik van koolstofvezel-titanium stukken. Hij is er zelfs stijver van geworden. Met of zonder het koolstofvezel of stoffen dakje erop.
Achterin de bekende V12 vanuit de Mercedes-AMG-stal die schreeuwerige klanken (Zonda) inruilt voor een overvloed aan turbogehis. 764 pk sterk en 1.000 Nm aan trekkracht. Vragen voor meer bij de dealer lijkt ons alvast niet aan de orde. Niet dat je die luxe hebt, want alle 100 exemplaren hebben al lang een baasje gevonden. Nog voor de roadster in productie werd genomen. Met een startprijs van 2.28 miljoen euro moest je alvast aan de vermogende kant van de samenleving staan om aanspraak te maken.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden