De nieuwe 500 vloog de startblokken uit met enkel benzines onder de kap, maar vanaf begin 2016 kunnen fashionistas ook beroep doen op een 1.3 Mjet-diesel met 95 pk om verder te geraken op één tank.
Een Fiat 500 met diesel is niets nieuw, echter beschikte de laatste generatie bij zijn lancering nog niet meteen over een zelfontbrander. Die komt er nu wel in de vorm van de 1.3 Multijet II Euro 6 diesel. Een blok van de tweede generatie die via een manuele vijfbak beroep kan doen op 95 pk en 170 Nm. Goed om naar de honderd te shinen in 10,7 seconden en toe te komen met een dorst van 3,4 l/100 km.
De CO2-uitstoot die ligt op een knappe 89 g/km. Helemaal in lijn met wat Audi weet te presteren met de A1 1.4 TDI ultra (90 pk/ 230 Nm/ 3,4l/ 89 g), al moet je voor die kleine rakker met vier ringen wel wat dieper in de buidel tasten. Een 500 met 1.3-diesel valt te bestellen voor begin volgend jaar met een instapprijs van 16.890 euro.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 18 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden