Hupla, Audi tovert wederom een exclusief modelletje voor de Aziatische markt uit haar hoed. De Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro pakt uit met een normverbruik van 2,5 liter en 367 pk aan hybridekracht.
In Europa heeft de Q7 e-tron een 3-liter V6 diesel onder de kap, voor de Aziatische markt ligt het net iets anders. Deze e-tron 2.0 TFSI doet het - zoals zijn naam al insinueert - met een 2-liter viercilinder benzine. Desalniettemin tekent de samenwerking met de elektromotor een kracht van 367 pk en 700 Nm op.
Genoeg om de grootste Audi in 5,9 seconden naar de honderd te sturen en door te boenderen tot 220 km/u. Het normverbruik komt - na de Chinese berekening - uit op 2,5 liter per honderd kilometer en een C02-uitstoot van minder dan 60 gram per kilometer. Puur op batterijkracht geraak je 53 kilometer ver, rij je daarna de benzinetank leeg, dan strand je volgens Audi 1.020 kilometer van je startplaats.
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden