Bij de introductie van de i8 liepen de wachttijden op een bepaald moment wereldwijd op tot wel 18 maanden. Ongelooflijk lang. Zeker voor cliënteel dat de dingen graag meteen heeft. BMW heeft intussen geluisterd en actie ondernomen.
Zowel de i8 als de i3 worden geproduceerd in de eco-vriendelijke fabriek van BMW in Leipzig, en vanaf de introductie van beide wagens was de vraag onmiddellijk hoger dan verwacht. Oorspronkelijk werden er veel meer i3 modellen geproduceerd dan i8 modellen maar met een wachttijd van 1.5 jaar liep het bij de i8 wel uit de hand. Op de tweedehandsmarkt gingen i8's dan ook van de hand voor een hogere prijs dan de nieuwprijs.
BMW heeft hier intussen gehoor aan gegeven en daarom hebben ze de productie van de i3 aangepast om de productie van de i8 te kunnen verhogen. Resultaat? Er rollen nu per dag 20 i8's van de band in de plaats van 10, terwijl de productie van de i3 nog steeds op 100 stuks per dag wordt gehouden. Dit heeft blijkbaar een heel goede invloed op de wachttijd die volgens BMW van 1.5 jaar naar 4 maand zou teruggeschroefd zijn.
Vorig jaar verkocht BMW trouwens wereldwijd 17.800 modellen uit het i-gamma. Dit jaar willen ze de kaap van 20.000 bereiken.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 14 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden