Net zoals Ferrari heeft Porsche niet graag dat tuners aan hun wagens komen. Zowel 9ff als SpeedArt zijn door oneindige rechtszaken van Porsche naar hun bankroet gejaagd.
2013 zal voor eeuwig in het geheugen staan gegrift als het jaar waarin massaal Duitse kleine autobouwers over de kop gingen. Na Wiesmann, Gumpert en Artega is het nu de beurt aan twee veredelaars van Porsche's.
Porsche strijdt tegen tuners
SpeedArt zette prompt een persbericht op hun website waarin ze hun situatie uitleggen. Porsche zou zich blijkbaar al jarenlang bezighouden met het aanklagen van tuningsbedrijven. De sommen om te blijven vechten in de rechtbank zijn echter zo astronomisch hoog, dat vele kleine bedrijven liever de handdoek in de ring smijten.
Waanzinnige bolides
SpeedArt en - zeker - 9ff zijn bekend geworden in de autowereld door enkele waanzinnige wagens. Vooral de GT9 van 9ff met een topsnelheid van 437 km/u kon op veel respect rekenen.
Het ziet er dus niet goed uit voor kleine tuners. Is Porsche hier in zijn recht, of voeren ze een kinderachtig spelletje uit?
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 5 dagen geleden