Af en toe verliezen de Duitsers ook. Volkswagen werd op de vingers getikt door de Europese Commissie en ziet Suzuki vrijuit gaan inzake het gebruik van de GTI-badge.
In 2004 liep niet alles op rollen tussen Volkswagen en Suzuki. Toen ging Volkswagen namelijk in beroep tegen een toezegging om de naam GTi te laten gebruiken door Suzuki. Die naam hebben ze tot vandaag in eigendom voor de Swift GTI. Sindsdien wijzigden er echter een aantal zaken, Volkswagen nam twee jaar geleden een aandeel in Suzuki en deed dat intussen weer van de hand in maart van dit jaar. En net op dat moment kwam er een uitspraak rond het gebruik van de GTI-badge.
Nu blijkt dat Volkswagen die strijd een aantal weken geleden heeft opgegeven. Enerzijds omdat het allicht belachelijk veel geld begon te kosten en anderzijds omdat de Europese Commissie de Duitsers ongelijk gaf. Zij stellen dat de consument zich niet kan vergissen tussen een Golf GTI en Swift GTI omwille van die badge. Gelijk hebben ze.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 10 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 11 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 14 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 17 uur geleden