Bij Audi vonden ze dat de A6 niet mocht onderdoen voor zijn goedkopere broers, de A3 en A4 zijn immers net vernieuwd en hebben net als de R8 de ledjes aan de voorkant meegekregen. Nu is dus de A6 aan de beurt. Veel is hij niet verandert, maar het zijn de details die het em doen. Zo is bij de sedan de achterkant een stuk spannender geworden door de de achterlichten te wijzingen. Verder zien we subtiele wijzigingen aan het front en de buitenspiegels hebben pinkers gekregen.
Niet dat het in ons land veel uitmaakt, maar ik geef het toch maar even mee. De Benzine motoren beginnen met een lichtere versie van de welbekende 2.0 TFSI(170pk). Daarna komen de zescylinders aanzette: de 2.8 met 190pk, de 2.8 met 220 pk en de geheel nieuwe 3.0 TFSI met 290pk. De nieuwe 3 liter krijgt naast een turbo ook een kompressor mee. Zo heeft hij een koppel van maar liefst 420nm en sprint daarmee van 0-100 in 5,9 seconden. Voor wie dat niet snel genoeg vind, heeft Audi nog de 350pk sterke 4.2 v8 FSI, de S6 met 435pk sterke 5.2 v10 en niet te vergeten de RS6 met een 580pk sterke 5.2 v10 Biturbo.
Dieselen begint met de nieuwe 2.0 TDI commenrail met 170pk of 136pk. In de lichtste versie zal hij TDIe noemen, zeg maar de groene versie. Desalnietemin sprint de A6 in 9,9 seconden naar 100, niet slecht met een gemiddeld verbruik van 5,3 liter/100km. Om dit alles te bereiken zijn de twee hoogste versnellingen langer gemaakt, werkt de stuurbekrachtigingspomp alleen als deze wordt aangesproken en is de A6 met 20mm verlaagd. Dat laatste zorgt er met enkele andere aerodynamische aanpassingen voor dat de CW waarde slechts 0,28 is. Zwaarder dieselen kan met de 2.7 TDI die 190pk en 380nm koppel levert. Het topmodel bij uitstek is natuurlijk de 3.0 TDI met 240pk en 450 nm.
(via autoblog.nl)
Bij Audi vonden ze dat de A6 niet mocht onderdoen voor zijn goedkopere broers, de A3 en A4 zijn immers net vernieuwd en hebben net als de R8 de ledjes aan de voorkant meegekregen. Nu is dus de A6 aan de beurt. Veel is hij niet verandert, maar het zijn de details die het em doen. Zo is bij de sedan de achterkant een stuk spannender geworden door de de achterlichten te wijzingen. Verder zien we subtiele wijzigingen aan het front en de buitenspiegels hebben pinkers gekregen.
Niet dat het in ons land veel uitmaakt, maar ik geef het toch maar even mee. De Benzine motoren beginnen met een lichtere versie van de welbekende 2.0 TFSI(170pk). Daarna komen de zescylinders aanzette: de 2.8 met 190pk, de 2.8 met 220 pk en de geheel nieuwe 3.0 TFSI met 290pk. De nieuwe 3 liter krijgt naast een turbo ook een kompressor mee. Zo heeft hij een koppel van maar liefst 420nm en sprint daarmee van 0-100 in 5,9 seconden. Voor wie dat niet snel genoeg vind, heeft Audi nog de 350pk sterke 4.2 v8 FSI, de S6 met 435pk sterke 5.2 v10 en niet te vergeten de RS6 met een 580pk sterke 5.2 v10 Biturbo.
Dieselen begint met de nieuwe 2.0 TDI commenrail met 170pk of 136pk. In de lichtste versie zal hij TDIe noemen, zeg maar de groene versie. Desalnietemin sprint de A6 in 9,9 seconden naar 100, niet slecht met een gemiddeld verbruik van 5,3 liter/100km. Om dit alles te bereiken zijn de twee hoogste versnellingen langer gemaakt, werkt de stuurbekrachtigingspomp alleen als deze wordt aangesproken en is de A6 met 20mm verlaagd. Dat laatste zorgt er met enkele andere aerodynamische aanpassingen voor dat de CW waarde slechts 0,28 is. Zwaarder dieselen kan met de 2.7 TDI die 190pk en 380nm koppel levert. Het topmodel bij uitstek is natuurlijk de 3.0 TDI met 240pk en 450 nm.
(via autoblog.nl)
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 8 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 9 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 10 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden