Roewe D7 EV naar Europa onder MG-vlag?

Roewe D7 MG Europa

Terwijl Volkswagen de laatste hand legt aan de marktintroductie van de ID.7 lijkt MG al in het bezit te zijn van een rivaal. Want deze Roewe D7 kan wel eens naar onze contreien komen onder MG-badge. Een nieuw vlaggenschip in de maak?

Net zoals Volkswagen deel uitmaakt van een grote familie, is dat niet anders voor MG. Het voormalig Britse merk is namelijk lid van het Chinese SAIC, waar ook Roewe deel van uitmaakt. Zusterbedrijf Roewe heeft zopas het doek getrokken van de D7, een elektrische sedan die het op moet nemen tegen de Volkswagen ID.7. Een sedan die wel eens naar onze contreien kan komen.

Gekende mosterd

Het is namelijk niet voor het eerst dat een model van Roewe hier plots onder de MG-badge verschijnt. De MG Marvel R? Dat is eigenlijk een Roewe Marvel X. De MG5 Stationwagen? Dat is dan weer een Roewe Ei5. Laat ons dus eens kijken naar deze Roewe D7, een 4,89 meter lange elektrische sedan. Daarmee is 'ie zo'n 6 centimeter korter dan een Volkswagen ID.7.

Roewe D7 MG Europa

Qua design is het echter wel duidelijk waar Roewe haar mosterd ging halen. Zo doen de lijnen van de glaspartijen en de verzonken deurgrepen wat denken aan de EQ-modellen van Mercedes. De snuit is minimalistisch en modern, terwijl de bips eerder mondain overkomt. Net zoals de meeste EV's van Roewe/ MG staat de D7 wat hoog op z'n pootjes.

Klassieke specs

Onderhuids rolt de D7 op het MSP, een modulair platform dat ook wordt gebruikt voor de bij ons gekende MG4 en op til staande MG Roadster. Qua vermogens is er plaats voor twee verschillende motoren op de achteras. Eentje van 194 pk die samen werkt met een LFP-batterij en een van 207 pk die gebruik maakt van een NMC-accu. Volgens de Chinese meetmethode (die vaak zeer royaal is) geraakt de eerste versie tot 510 km ver, de tweede klokt af op 610 km.

Roewe D7 MG Europa

Of MG écht plannen heeft om deze D7 naar Europa te halen? Dat is momenteel nog koffiedik kijken. Zo focust het merk dit jaar op de uitrol van de MG4 en zet het volgend jaar de spotlight op de uitrol van de Cyberster. Anderzijds is het geweten dat MG Europa onderhevig is aan de hersenspinsel van het hoofdkwartier in China. Besluit MG China dus volgend jaar uitsluitend gerookte zalm te verkopen in Europa, dan zullen we dat hier krijgen. Zeg dus nooit, nooit.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws