Geen vrees puristen, de i30 N met voorwielaandrijving gaat niet op het kapblok, wel wil Hyundai de i30 N-range vergroten met de komst van een vierwielaangedreven versie en een automaat met dubbele koppeling. Een rechtstreekse rivaal voor de VW Golf R zeg maar.
Klant is koning en die klant wil steeds vaker vierwielaandrijving op zijn performante auto. Logisch ook, want 4WD maakt de beschikbare kracht bruikbaar in alle situaties. Dat weten ze bij Volkswagen met de Golf R, bij Mercedes met alle 4Matic-AMG-modellen en... binnenkort ook bij Hyundai.
Het Zuid-Koreaanse merk is namelijk volop aan het testen met een vierwielaangedreven i30 N. Die auto zal dan naast de voorwielaangedreven versie in de cataloog komen te staan. of die "i30 N 4WD" een vermogensboost krijgt is momenteel niet duidelijk. Momenteel beschikt de i30 N met Performance Pack over 275 pk. Een versie met vierwielaandrijving zou echter rechtstreeks uitkomen tegen de VW Golf R met 300 pk. Waardoor het niet ondenkbaar is dat Hyundai meer vermogen in pijplijn heeft zitten. Zo is de reguliere i30 N ook potenter dan een Golf GTI.
Wanneer we deze vierwielaangedreven versie juist te zien zullen krijgen is eveneens niet duidelijk. Wel zou er later dit jaar een i30 N met automaat verschijnen. Het uitgelezen moment om ook de 4WD-versie in de markt te zetten, Hyundai? We moeten tenslotte iets rijden in de sneeuw...
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden