De geruchten gaan dat de nieuwe 4.0 liter V8 technisch gezien niet past in de nieuwe generatie Audi R8. De problemen zouden dermate groot zijn, dat Audi besliste de oude 4.2-liter V8 te behouden.
Iedereen had verwacht dat de nieuwe 4.0 liter de motor zou worden voor de nieuwe generatie R8. Maar het lijkt er op dat de goden ons gunstig gezind zijn en ons opnieuw enkele jaren de 4.2 gunnen.
Volgens de geruchten zouden er problemen zijn met de koeling wanneer de 4.0 in zijn middenmotorconfiguratie wordt geplaatst. Verder zouden er ook problemen zijn met de inductie, koppeling en uitlaat.
Naast de aangehaalde problemen zou er ook wat politiek meespelen. De 4.0-liter zou inzake prestaties namelijk te dicht bij de V10 aanleunen waardoor de topversie van de R8 wat minder relevant dreigt te worden. Het verschil tussen de 4.2 V8 en V10, die ook onder de kap van de Lamborghini Huracán schuilt, zou commercieel gezien groot genoeg zijn.
Voorlopig blijft de R8 dus gespaard van turbogeweld.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 2 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden