Volkswagen Amerika hintte aan AutoblogGreen dat het vooral van plan is om de XL1 aan te bieden op de leasingmarkt. De hyperzuinige wagen die in een beperkte oplage van 250 stuks gaat gebouwd worden begint meer en meer op een proefproject van Volkswagen te lijken.
Met een beperkte oplage van 250 stuks konden we al op voorhand afleiden dat Volkswagen de XL1 vooral wou gebruiken als proeftuin. Het gerucht dat hij enkele geleased kan worden versterkt deze gedachte alleen maar.
VW is waarschijnlijk van plan om de 250 wagens aan een hoop klanten te leasen (lees: proefkonijnen), waarna die na X-aantal jaar de wagens moeten teruggeven zodat VW ze van top tot teen kan onderzoeken.
Spijtig, want wij waren danig onder de indruk van de XL1 op het autosalon van Genève. Met een 0,8 tweecilinder TDI- en een elektromotor moet de 795 kg zware XL1 gemiddeld zo'n 0,9 liter gaan verbruiken. Absurd getal waarvan de haalbaarheid ook soms twijfelachtig is.
De XL1 had alles in zich om een nieuw nichesegment te worden binnen autowereld. De productieprijs - en bij uitbreiding verkoopprijs - zal echter zo hoog zijn uitgevallen dat ze verplicht moeten leasen (lees: anders zou niemand hem toch kopen).
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 13 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 16 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 19 uur geleden