Het is Pasen bij Bugatti en dat zal je geweten hebben. Zo heeft de constructeur zijn eigen paaseieren ontwikkeld in samenwerking met juwelenfabrikant Asprey. Het prijskaartje is echter van zo’n grootteorde dat je ze maar beter terugvindt nadat je ze in de tuin verstopt hebt…
We kennen Bugatti vooral van zijn auto’s, maar eigenlijk verkopen ze er jaarlijks maar zo’n klein aantal van dat ze de rest van hun tijd moeten vullen met andere projectjes. Zo maakte de marketingafdeling eerder al duidelijk dat ze Bugatti wilden heruitvinden als méér dan alleen een automerk, en dus ook andere producten onder die naam aan de welgestelde man of vrouw wilden brengen. Het recentste voorbeeld van die ambitie werd zopas onthuld, en is helemaal in thema met de tijd van het jaar.
Inclusief NFT
Bugatti heeft namelijk een collectie eieren gelanceerd die het heeft ontwikkeld in samenwerking met juwelenfabrikant Asprey. Het resultaat gaat dan ook wat verder dan het gemiddelde paasei, want elk exemplaar werd zorgvuldig gevormd in koolstofvezel. Daarrond zit een geraamte uit zilver waarin kleine diamantjes gezet werden, en ertussen zie je dansende zilveren olifantjes zoals die ooit op de motorkap van de Bugatti 41 Royale zouden verschenen zijn. Het geheel staat op een basis van gebogen poten en daarboven zit een scharniertje waardoor het ei kan openen om zijn inhoud te onthullen. Dat zou een maquette zijn van het huis van oprichter Ettore Bugatti, maar dat mag je enkel zien nadat je het kleinood gekocht hebt.
Zoals het een Bugatti-creatie betaamt, moet je daar wel een flinke som geld voor over hebben. Zo variëren de prijzen tussen de 20.000 en de 200.000 dollar, afhankelijk van welk exemplaar je kiest. Asprey bouwt er namelijk alles samen 111 stuks van, maar die verschillen enigszins in afwerking waarbij de laatste 12 het rijkelijkst worden uitgedost. Voor dat geld krijg je er gelukkig wel een NFT bij om het ding ook in de Metaverse op naam van je Blockchain te kunnen zetten en nee: ook wij hebben geen idee wat we je net verkocht hebben.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 19 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 19 uur geleden