De hoofdredacteur van Top Gear magazine Charlie Turner heeft de Opel Ampera succesvol door een reeks tunnels onder het kanaal kunnen sturen. De Ampera hield het tijdens de puur elektrische rit zelfs 102 kilometer lang vol wat ver boven de officiële figuren is.
Natuurlijk konden de hoofdtunnels niet gebruikt worden aangezien deze constant in gebruik zijn door treinen. Het meeste van de rit was in een van de onderhoudstunnels die 75 meter onder het wateroppervlak liggen. De wagen werd in hold mode (hold charge, batterij-besparende modus) tot aan de ingang gereden. De rit zelf werd volledig elektrisch afgelegd in de normale modus. Na de 55 km lange tunnel was er zelfs nog zoveel batterijcapaciteit over dat Turner nog eens 47 kilometer extra deed (in de andere richting, terug richting Engeland) wat ver boven het officiële cijfer van +- 63 km is.
"We houden wel van een uitdaging bij Top Gear, en al zeker eentje omtrent het kanaal", zei Turner. "Onze jongens van de televisie deden het al met een amfibische pickup en wij doen het nu nog eens opnieuw met een Ampera." Met deze publiciteitsstunt gaat de Opel Ampera de geschiedenisboeken in als de eerste productiewagen die van Engeland naar Frankrijk is gereden.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 20 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 20 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden