Zoek gerust even naar de zeven verschillen tussen de facelift-Polo en die van voordien, uiterlijk zijn er alvast niet veel te vinden. De nieuwe GTI maakt het verschil dan ook onder de kap.
Want de Polo GTI ruilt de (dan toch niet zo betrouwbare) 1.4 TSI voor een 1.8 TSI. Hij ziet zijn vermogen tegelijk stijgen van 180 naar 192 pk, waardoor hij ich kan onderscheiden van de Ibiza Cupra die in dezelfde vijver vist.
Nog een nieuwigheid is de manuele versnellingsbak. Volkswagen lijkt te luisteren naar het clienteel dat niet altijd automatisch wil schakelen, ook al is er op de DSG niets aan te merken. Verder herken je de Polo GTI aan de rode biesjes op de carrosserie en het interieur dat geïnspireerd is op dat van de Golf GTI.
{{galerij}}
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden