In Detroit stelt Volkswagen in wereldpremière deze Jetta Hybrid voor, de tweede in haar gamma na de Touareg Hybrid. Onder de kap schuilt de 1.4 liter turbocharged benzinemotor, samen met een 27 pk sterke elektrische motor. Die laatste wordt in werking gezet door een 1.1 kWh sterke set lithium-ion batterijen. Alles samen is de Jetta goed voor 170 pk en 250 Nm koppel, dat laatste komt maximaal tot haar nut tussen 1.400 rpm en 3.500 rpm. Enkel op elektriciteit rijden zal je niet ver brengen, amper 1,6 kilometer. Maar de batterijen zorgen er wel voor dat je tot 70 kilometer per uur kan sprinten op niets dan alleen elektronen. De sprint naar 100 km/u duurt 9.0 seconden.
Volkswagen meent dat de Hybride Jetta 20 procent minder verbruikt, waardoor die nu officieel net boven de 5 liter moet uitkomen.
Qua looks onderscheidt de Jetta zich met wat aerodynamische aanpassingen, zoals een nieuwe bumper vooraan, nieuwe diffusor en een nieuwe spoiler achteraan. Banden met lage rolweerstand en kleine speciale 15 inchers dragen evenzeer hun steentje bij.
Volkswagen verwacht de wagen in 2013 te commercialiseren.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 6 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 6 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 9 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 12 uur geleden