Live in Genève 2011: DeTomaso Deauville

De Tomaso had het al aangekondigd, er komt een revival. Anders dan in Parijs,pakken ze in Genève uit met een volledig nieuw model, de Deauville (eerder bekend als  SLC, Sports Luxury Concept). Die wagen heeft niets van de geschiedenis van De Tomaso in zich maar betekent een heel nieuw begin.

Nadat de oprichter in 2004 overleed, ging De Tomaso datzelfde jaar nog failliet. Gian mario Rossignolo, voormalig directielid bij Chrysler en Fiat, besloot de merknaam over te nemen en de internationale bekendheid te gebruiken ter promotie van een nieuw merk. Daar is de Deauville het eerste model van. Getekend door Pininfarina, heeft deDeauville veel gelijkenissen met de BMW 5GT. De wagen is voorlopig nog een concept, maar zou tegen volgend jaar in productie gaan. Dit model krijgt een 524 pk sterke V8 onder de kap, later komt ook een 296 pk sterke V6 en een diesel-V6 met 247 pk. Basisprijs in Europa zou zowat 85.000 euro bedragen, al spreken sommigen van prijzen tussen de 100.000 en 130.000 euro. Jaarlijks wil De Tomaso zowat 3.000 exemplaren van de SLC verkopen.

Op nog wat langere termijn komt nog een tweedeurscoupé die hulde brengt aan de De Tomaso Pantera en een luxueuze vierdeurssedan als concurrent voor de Porsche Panamera. Plannen voor een SUV zijn er ook, al zijn die nog erg vaag.

[

DeTomaso Deauville

]1De Tomaso had het al aangekondigd, er komt een revival. Anders dan in Parijs,pakken ze in Genève uit met een volledig nieuw model, de Deauville (eerder bekend als  SLC, Sports Luxury Concept). Die wagen heeft niets van de geschiedenis van De Tomaso in zich maar betekent een heel nieuw begin.

Nadat de oprichter in 2004 overleed, ging De Tomaso datzelfde jaar nog failliet. Gian mario Rossignolo, voormalig directielid bij Chrysler en Fiat, besloot de merknaam over te nemen en de internationale bekendheid te gebruiken ter promotie van een nieuw merk. Daar is de Deauville het eerste model van. Getekend door Pininfarina, heeft deDeauville veel gelijkenissen met de BMW 5GT. De wagen is voorlopig nog een concept, maar zou tegen volgend jaar in productie gaan. Dit model krijgt een 524 pk sterke V8 onder de kap, later komt ook een 296 pk sterke V6 en een diesel-V6 met 247 pk. Basisprijs in Europa zou zowat 85.000 euro bedragen, al spreken sommigen van prijzen tussen de 100.000 en 130.000 euro. Jaarlijks wil De Tomaso zowat 3.000 exemplaren van de SLC verkopen.

Op nog wat langere termijn komt nog een tweedeurscoupé die hulde brengt aan de De Tomaso Pantera en een luxueuze vierdeurssedan als concurrent voor de Porsche Panamera. Plannen voor een SUV zijn er ook, al zijn die nog erg vaag.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws