Volgende week opent de autoshow in Detroit haar deuren. Op dat salon zal Hyundai haar nieuwe betaalbare coupé lanceren, de Veloster, waarvan ze vandaag de (waarschijnlijk) laatste teaser instuurden. Intern wordt hij nog FS genoemd. Hij zou over de stijl van een coupé beschikken in combinatie met het nut van een hatch. Hyundai noemt het een 'Utility Coupé'. De prijs zou tussen die van de Mégane Coupé en Volkswagen Scirocco liggen.
Het concept waarop deze Veloster geïnspireerd is, werd voorgesteld in 2007. Hyundai maakt immers bekend de hele wagen herdacht te hebben. De rode draad blijft dezelfde, maar bijna alle stijlelementen werden hertekend.
Zo krijgt de nieuwe Veloster de nieuwe familieneus, een nieuw setje achterlichten en een strakkere lijn. Ook binnenin zou alles herdaan zijn. Zo zou hij het instrumentenpaneel van de i40 overnemen. Uiteraard krijgt hij ook de LED verlichting mee, kan je kiezen voor een panoramisch dak, een premium geluidsinstallatie en keyless start&go. Wat fancy toestanden dus.
Onder de kap zou geen 1.6 liter maar een blok met directe injectie schuilen. Dat blok zou beschikbaar zijn in twee varianten. De krachtigste variant is gekoppeld aan een zestraps versnellingsbak, de zwakkere variant wordt voor het eerst gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling. Die nieuwe koppeling zou vijf tot zes procent zuiniger moeten zijn dan zijn manuele naaste.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 16 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 20 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden