Renault-baas Patrick Pelata heeft aan Autocar meegedeeld dat de herlancering van het sportwagen-merk Alpine 'een slachtoffer is van de economische crisis'. Daarmee geeft hij aan dat de beslissing definitief is. Vanwege de crisis kiezen merken voor de massa-verkoop, eerder dan voor de ontwikkeling van aparte sportwagens. Het plan was om van de Alpine een sportieve 2-zitter te maken, met middenmotor en achterwielaandrijving. Zo zou hij een concurrent worden voor o.a. de Mazda MX-5. Het chassis zou gedeeld worden met het Nissan 200 SX-project, maar nu lijkt ook dit project geschrapt.
Door de crisis ziet Renault zich ook genoodzaakt om zich terug te trekken uit de productie in de toekomstige Indiase fabriek van Renault & Nissan. Nissan zal de fabriek gaan gebruiken voor de opvolger van de Micra, Renault zou later ook de Clio daar bouwen.
bron: AutoCar
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden