Porsche heeft na lang plagen haar nieuwe generatie Panamera voorgesteld. Waardoor de luxe-GT een strakkere look krijgt en het voortaan doet met geblazen biturboblokken.
Na lang wachten is de Panamera, Sport Turismo een feit. Een soort van stationwagen van Porsche. 550 pk in een stationwagen, daar plak je terecht de term shooting brake op.
Verberg je bamboe, want Fiat laat zijn grotere Panda los. Die gaat dan ook door het leven als ‘Grande Panda’ en komt in het gamma te staan boven de ‘Pandina’ — je weet wel, de geüpdatete oude Panda. Bovendien wordt de Grande Panda verkrijgbaar met een elektrische aandrijflijn en die kan je wel eens bekend voorkomen.
Porsche heeft zijn 911 gefacelift maar dat is allesbehalve het belangrijkste nieuws. Daarnaast neemt het ook de aandrijflijn van met name de Carrera GTS onder handen, en nog geen klein beetje. Dat wordt namelijk voor de allereerste keer een hybride goed voor minder uitstoot en toch meer vermogen.
De jaarwisseling zit er weer op en dan is het altijd bang afwachten. Zo durven er wel eens beschamende filmpjes opduiken waarin je jezelf van je beste kant laat zien tijdens oudejaarsnacht. Nu is er echter zo’n filmpje opgedoken van de nieuwe Porsche Panamera en wat blijkt: zijn dansmoves zijn best indrukwekkend.
UPDATE: Sterkere diesel komt er aan. De eerst info van de opgefriste Panamera lekt mondjesmaat het internet op. Hoewel er veel controverse is rond de bultrug lijkt de Panamera er niet van af te geraken door de facelift. Al wordt hij toch iets hoekiger vanachter.
Porsche puristen gaan dit niet graag horen, mensen uit Schilde en andere rijke gemeenten dan weer wel. De Panamera, is er vanaf heden ook in een verlengde versie. Ja, echt.
Porsche heeft officieel het doek getrokken van zijn nieuwe Panamera — echt waar. Zo gaat de nieuwkomer best hard lijken op de uitgaande generatie, maar dan in geoptimaliseerde vorm. Dat geldt ook onderhuids, waar het mooie weer gemaakt wordt door nog meer plug-inhybrides en gekke, adaptieve ophanging.
Waren hybrides vroeger nog de stumperds van het wagenpark, dan zetten ze tegenwoordig exotische waarden neer. Kijk maar naar de Panamera Turbo S E-hybrid. Met technologie van de 918 Spyder. Waardoor de sedan 680 pk en 850 Nm koppel ter beschikking krijgt. Zelfs voor een Porsche redelijk van de pot gerukt.
Porsche is klaar met het GTS-derivaat van haar tweede generatie Panamera. Die rooit het in deze tijden van sensibiliteit met een 460 pk sterke V8. Het blijft tenslotte een Porsche, nietwaar?
Dat het eraan zat te komen. De hybride Panamera eigende zich bij de vorige generatie een flink stuk van de verkopen toe, dus nogal wiedes dat hij terug zou keren in de nieuwe Panamera.
Ook de supercar merken beginnen met mondjesmaat hun premières voor de IAA vrij te geven. Porsche meldt dat de Panamera een 300 pk sterke dieselmotor krijgt.
Dat een eerste kennismaking met een nieuwe Porsche meteen in een hybridevariant zou zijn, je zou het tien jaar geleden niet durven dromen. Toch is dat het geval voor ons met de tweede generatie Panamera, die we meteen meenemen als 4 E-Hybrid. Welkom in de toekomst.
Teaserbeelden, schetsen, video's,... Porsche smijt alles in de strijd om de aandacht te vestigen op haar nieuwe generatie Panamera. Wie zijn wij dan om ze hun two minutes of fame te ontnemen?
De facelift van de Porsche Panamera afgelopen jaar heeft voor opgefriste looks gezorgd, maar ook het motorgamma herschikt. Het aantal hybrides is uitgebreid naar drie, en da’s natuurlijk geen toeval. Deze 4S E-Hybrid vormt daarbij de gulden middenweg.
Na de Hongqi E-HS9 (test hierzo) brengt het Chinese merk een tweede auto naar ons Belgenland. Die EH7 mikt met zijn range van 700 km en lengte van 4,9 meter op de scalp van de Volkswagen ID.7, maar doet dat met meer pit. 619 pk aan pit, om exact te zijn.
De Porsche onder de sedans, de Panamera, blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Om dat te vieren zwieren we vijf weetjes op tafel die je waarschijnlijk nog niet wist over deze sedan van het Duitse sportwagenmerk.
Porsche heeft een nieuwe Panamera, en die zet meer dan ooit in op hybridekracht. Zo weten we al langer dan vandaag dat er maar liefst vier plug-ins komen maar daarvan leerden we er slechts eentje in detail kennen. Nu is het de beurt aan nog twee stekkerhybrides: de Panamera 4 E-Hybrid en 4S E-Hybrid.
De wel heel gestroomlijnde, hoog technologische toekomst Panamera voor eindbazen is op komst. In Parijs keken we toch al op toen we dit gevaarte mochten aanschouwen. In deze videotip zie je de Sport Turismo Concept in zijn natuurlijke habitat, pronkend met zijn wow-factoren.
Recente reacties
Kijk nog één keer goed, want dit is de allerlaatste Jaguar F-Type
Gaat Jaguar dan in het marktsegment boven Range Rover zitten? Land Rover voor het plebs, Range...
Door this 2 uur geleden
Bedek je ogen: Dit is nieuwe Toyota Alphard (2023)
Prachtige auto voor een groot gezin. Enorm luxe en zeer leuke rijeigenschappen. Helaas alleen te...
Door Michel 3 uur geleden
Volgende Dacia Sandero met benzine- of elektromotor
Hopelijk komt de Hybride vlugger op de Stepway, dan is mijn keuze vlug gemaakt op deze
Door dominiek 14 uur geleden
Apple CarPlay wil controle over al je schermen
Apple CarPlay is voor mij een must en 1 van de redenen waarom de Tesla de deur is uitgegaan (er...
Door Louis 1 dag geleden